Czym jest audyt ubezpieczeniowy?

Ten post przeczytasz w: 2 minuty
czym jest audyt ubezpieczeniowy?

Audyt ubezpieczeniowy jest oceną ryzyka wystąpienia losowych, negatywnych zdarzeń w przedsiębiorstwie. Audyt ubezpieczeniowy to nieodzowny proces w dzisiejszym skomplikowanym świecie ubezpieczeń. Stanowi nie tylko ważne narzędzie dla przedsiębiorstw w zarządzaniu ryzykiem, ale także umożliwia efektywne kontrolowanie wydatków związanych z polisami ubezpieczeniowymi. W artykule „Audyt ubezpieczeniowy” omówiliśmy, czym jest ten proces i dlaczego jest istotny. Teraz przejdziemy krok dalej, skupiając się na kluczowym elemencie audytu ubezpieczeniowego, jakim jest analiza zawartych polis.

 

Dlaczego analiza polis to istotny krok w audycie ubezpieczeniowym?

Analiza polis to meritum audytu ubezpieczeniowego. Dokładna, drobiazgowa analiza zawartych w firmie polis pozwala na osiągnięcie kilku korzyści, takich jak:

  • Optymalizacja kosztów

Analiza polis umożliwia zidentyfikowanie potencjalnych oszczędności. Często zdarza się, że firmy przepłacają za program ubezpieczenia, który został nieprzemyślany – przykład: kilka budynków lub odrębnych lokalizacji firmy jest ubezpieczonych na odrębnych polisach, zamiast na jednej generalnej.

  • Minimalizacja ryzyka

Analiza polis pozwala dokładnie ocenić ryzyko – to kluczowe, aby mieć pewność, że w przypadku zdarzenia losowego, polisa faktycznie zapewni odpowiednią ochronę. Jeśli okaże się, że polisa jest niewystarczająca, błędnie zawarta, czy brzydko mówiąc „dziurawa”, audyt ubezpieczeniowy pomoże w identyfikacji obszarów do poprawy.

  • Dostosowanie polisy do zmieniających się potrzeb

Analiza polis umożliwia dostosowanie ubezpieczenia do zmieniających się potrzeb. Dzięki temu możemy uniknąć sytuacji, w której polisa przestaje być adekwatna do aktualnej rzeczywistości. Wielokrotnie audytujemy programy ubezpieczenia, które od lat nie były zmieniane, analizowane, stając się zupełnie niedostosowanymi do profilu działalności klienta i rynkowych standardów.

 

czym jest audyt ubezpieczeniowy?

 

Proces analizy polis w audycie ubezpieczeniowym

Proces analizy polis w audycie ubezpieczeniowym składa się z kilku kluczowych etapów:

  • Zbieranie dokumentacji

Pierwszym krokiem jest zebranie wszystkich dokumentów do analizy. Mowa tutaj zarówno o samych polisach, ogólnych warunkach ubezpieczenia, aneksach, poprawkach, ale i dokumentach źródłowych jak wykazy mienia czy Instrukcja Bezpieczeństwa Pożarowego.

  • Analiza dokumentacji

Następnie następuje szczegółowa analiza dokumentów. Celem tego kroku jest zrozumienie warunków i zakresu ubezpieczenia oraz identyfikacja wszelkich luk, niedociągnięć lub problemów.

  • Ocena ryzyka

Kolejnym krokiem jest ocena ryzyka, czyli identyfikacja potencjalnych zagrożeń i weryfikację, czy polisy ubezpieczeniowe zapewniają adekwatną ochronę w przypadku realizacji owych zagrożeń.

  • Rekomendacje i poprawki

Na podstawie przeprowadzonej analizy, broker ubezpieczeniowy przygotowuje rekomendacje i sugestie dotyczące zmian w programie ubezpieczenia. To kluczowy etap, gdzie powstają konkretne zalecenia wraz z ich harmonogramem realizacji.

 

Analiza polis ubezpieczeniowych przez brokera

Audyt ubezpieczeniowy to kluczowy element zarządzania ryzykiem i kontrolowania kosztów ubezpieczeniowych. Analiza polis, jako integralna część tego procesu, umożliwia dostosowanie ubezpieczenia do rzeczywistych potrzeb danej firmy oraz minimalizację ryzyka.

 

SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ AUDYTU UBEZPIECZENIOWEGO

Jesteśmy najlepiej ocenianą na Śląsku kancelarią brokerską. 

Zapraszamy do kontaktu:

tel.: (32) 49 44 182 / 514 674 600 / kancelaria@brokerzyslascy.pl

Brokerzy Śląscy | Broker Ubezpieczeniowy Katowice | Broker Ubezpieczeniowy Śląsk |



    Pokaż szczegóły

    Wiem, że - zgodnie z art. 13 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”:

    • administratorem moich danych osobowych jest spółka Brokerzy Śląscy sp. z o.o. z siedzibą 40-085 Katowice ul. Mickiewicza 29,

    • moje dane osobowe przetwarzane będą w związku z przesłaniem przeze mnie przez formularz na stronie www zapytania o ofertę, przy czym przetwarzanie w tym przypadku odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którymi są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • celami przetwarzania są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • moje dane mogą być ujawnione następującym kategoriom odbiorców: upoważnionym i przeszkolonym osobom przetwarzającym dane, podmiotom przetwarzającym na podstawie umów powierzenia przetwarzania zawartych na piśmie,

    • dane będą przechowywane nie dłużej, niż do momentu uwzględnienia ewentualnego sprzeciwu,

    • mam prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących mojej osoby, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

      Ponadto, na podstawie art. 21 ust.1 RODO, mam prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu - z przyczyn związanych z moją szczególną sytuacją - wobec przetwarzania moich danych.