Na czym polega audyt ubezpieczeniowy?
Audyt ubezpieczeniowy jest oceną ryzyka wystąpienia losowych, negatywnych zdarzeń w przedsiębiorstwie. Audyt ubezpieczeniowy to nieodzowny proces w dzisiejszym skomplikowanym świecie ubezpieczeń. Stanowi nie tylko ważne narzędzie dla przedsiębiorstw w zarządzaniu ryzykiem, ale także umożliwia efektywne kontrolowanie wydatków związanych z polisami ubezpieczeniowymi.
Pojęcie audytu może być różnie definiowane na rynku – my jako brokerzy audytem nazwiemy przygotowanie opinii, natomiast inżynierowie z towarzystw ubezpieczeniowych audytem nazwą tzw. survey wykonywany „zza biurka” lub (częściej) w miejscu prowadzenia działalności przez danę firmę. Stosuje się również audyty zdalne, które polegają na analizie dokumentów, na przykład Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego.
W skrócie: Audyt ubezpieczeniowy to analiza polis ubezpieczeniowych zawartych w Twojej firmie.
Brokerzy Śląscy jako niezależni konsultanci są w stanie zidentyfikować wady, błędy, niedociągnięcia w zawartych polisach, zanim te spowodują problemy z wypłatą odszkodowania.
Kiedy warto wykonać audyt ubezpieczeniowy?
Audyt ubezpieczeniowy warto wykonać w sytuacjach, kiedy:
- od wielu lat przedłużane są takie same firmowe polisy,
- od dłuższego czasu broker/agent nie przedstawił Twojej firmie alternatywnych ofert,
- masz wrażenie, że przepłacasz za ubezpieczenia w firmie,
- obsługa ubezpieczeń zaczyna przytłaczać ilością papierów oraz rocznic do zapamiętania,
- likwidacja szkód nie przebiegała po Twojej myśli, a odszkodowania nie pozwoliły w pełni pokryć uszkodzeń/roszczeń,
- chcesz sprawdzić czy program ubezpieczenia Twojej firmy jest optymalny jakościowo i składkowo.
Jakie obszary firmy mogą być objęte audytem ubezpieczeniowym?
Audytem ubezpieczeniowym mogą zostać objęte wszystkie obszary działalności firmy. Dotyczy to zarówno podstawowych polis takich jak ubezpieczenie mienia i OC działalności, ale także umów flotowych (bądź indywidualne ubezpieczenia pojazdów firmy, gdy nie posiada ona umowy flotowej), umów generalnych na gwarancje ubezpieczeniowe i innych.
Przykładowe obszary firmy objęte audytem:
- Majątek i mienie (ubezpieczenie mienia, sprzętu elektronicznego)
- Odpowiedzialność cywilna (ubezpieczenie OC)
- Transport (ubezpieczenia komunikacyjne)
- Zasoby ludzkie (ubezpieczenia na życie, zdrowotne, D&O)
- Zobowiązania (gwarancje ubezpieczeniowe)
- Dokumentacja firmy – dane przechowywane fizycznie lub wirtualnie (ubezpieczenie mienia lub ubezpieczenie cyber)
Audyt ubezpieczeniowy przygotowany przez niezależnego konsultanta
Analiza polis przygotowana przez naszych brokerów to niezależny punkt widzenia. Klient podpisując z nami umowę o zachowaniu poufności ma pewność, że wymiana informacji następuje tylko na linii Klient <-> Brokerzy Śląscy.
Kilkunastoletnie doświadczenie naszych pracowników pozwala na obiektywną i merytoryczną ocenę każdego rodzaju polis ubezpieczeniowych (tj. ubezpieczenie mienia firmy, OC działalności, floty pojazdów, itd.).
Dlaczego aż 80% firm zostaje naszymi klientami po wykonanej analizie polis?
- ponad 85% audytów ujawnia niedopasowany zakres ubezpieczenia,
- ponad 70% audytów ujawnia „nieszczelną” polisę OC działalności,
- ponad 50% audytów ujawnia niedoubezpieczenie wartości mienia na polisie,
- ponad 1/3 audytowanych polis była „przepłacona” w stosunku do aktualnych rynkowo stawek,
- co piąta polisa powodowała w przeszłości problemy z likwidacją szkód,
- większość programów ubezpieczenia można było uprościć (min. poprzez wyrównanie rocznic i zmniejszenie liczby dokumentów),
- nasze wnioski i zalecenia poaudytowe doprowadzają do podwyższenie poziomu ochrony ubezpieczeniowej.
* dane na podstawie własnych statystyk
Oferta audytu ubezpieczeniowego
Jako Brokerzy Śląscy oferujemy usługę audytu ubezpieczeniowego. Kierowana jest ona do wszystkich firm, które chcą przeanalizować posiadany program ubezpieczenia oraz ryzyka występujące w prowadzonej działalności, które można przetransferować na ubezpieczyciela.
Audyt to weryfikacja zapisów zawartych w polisach oraz OWU, która doprowadza do poprawy jakości ochrony ubezpieczeniowej i docelowo poprawy bezpieczeństwa (co daje większą pewność otrzymania ewentualnego odszkodowania).
Po zamówieniu przez Twoją firmę audytu ubezpieczeniowego jako brokerzy:
- wykonamy drobiazgową analizę zawartych polis ubezpieczeniowych (tj. np. w tej opisanej na blogu historii),
- ocenimy jakościowe aspekty zawartych polis (ew. błędy/luki/zaniedbania/niedopasowanie),
- ocenimy cenowe aspekty zawartych polis (w stosunku do rynkowych stawek),
- wskażemy jakie działania można podjąć, aby zaoszczędzić na programie ubezpieczenia,
- zbadamy możliwe kierunki optymalizacji programu ubezpieczenia,
- wydamy konkretne zalecenia dotyczące poprawy poziomu bezpieczeństwa i ochrony ubezpieczeniowej.
Efektem naszych działań będzie dokument, który zostanie przygotowany na wyłączne zlecenie Twojej firmy, do wewnętrznego użytku, będąc analizą stanu faktycznego i drogowskazem kierunków przyszłych działań (płacąc za audyt możesz go wykorzystać w dowolny sposób, również z aktualnym brokerem czy agentem).
Ile kosztuje audyt ubezpieczeniowy?
Aktualnie oferujemy trzy warianty audytu ubezpieczeniowego do wyboru:
Nasz audyt rekomendują
„Audyt pozwolił na identyfikację problemów w polisach majątkowych. Jesteśmy z przeprowadzonego audytu zadowoleni, został on wykonany szybko i profesjonalnie.”
Złóż zamówienie na audyt ubezpieczeniowy
Jesteśmy najlepiej ocenianą na Śląsku kancelarią brokerską.
Jeśli chcesz wykonać analizę aktualnej ochrony ubezpieczeniowej z profesjonalistami wyślij do nas zamówienie zawierające: wybrany wariant audytu oraz pełne dane do faktury (do 3 dni od zamówienia otrzymasz od nas fakturę pro forma, a po jej opłaceniu do 7 dni przygotujemy dokument dla Twojej firmy).
Masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości? Nie wiesz, który wariant wybrać? Zapraszamy do niezobowiązującej rozmowy lub wysłania zapytania:
tel. 514-674-600 || (32) 49-44-182 || kancelaria@brokerzyslascy.pl