Analiza polis majątkowych
W tym artykule opiszemy jeden z rekordowych rezultatów w redukcji ilości polis jaki uzyskaliśmy dla naszych klientów – chodzi o firmę z branży produkcyjnej, która posiada kilkanaście własnych punktów handlowych, halę produkcyjną, magazyn, biurowiec, kilkadziesiąt zatrudnionych osób i… 17 polis majątkowych (uściślając – nie wliczamy w to polis na samochody!).
„Ja mam wszystko poukładane”
Klient spotkał się z nami tylko dzięki dobremu poleceniu i już na pierwszym spotkaniu powiedział „Na pewno nie da się zrobić nic taniej, wszystko mam poukładane, bo to mój znajomy mnie ubezpiecza, ale po tylu latach chciałbym zweryfikować te polisy”. W myśl zasady klienta „ufaj, ale sprawdzaj” podpisaliśmy z nim umowę o zachowanie poufności i przystąpiliśmy do audytu.
Na początku był chaos
Już po kilku godzinach analiz wiedzieliśmy dlaczego klient zatrudnia dedykowaną osobę do obsługi ubezpieczeń w firmie. Co 2-3 tygodnie kończyła się jakaś polisa na majątek firmowy – ubezpieczenie środków obrotowych, polisy na szczególne punkty handlowe, OC działalności, itd., co w połączeniu z ubezpieczeniem kilku samochodów firmowych pociągało za sobą ogrom pracy administracyjnej (kilkanaście razy w roku należało porównać kilka ofert, a następnie dopilnować przepływu dokumentacji!).
Ocena jakościowa zawartych polis
Kluczowym aspektem analiz/audytów ubezpieczeniowych, które przeprowadzamy jest ocena jakościowa posiadanego programu ubezpieczenia. Wydaje się, że dotychczasowy agent obsługujący tego klienta realizował założenia konkursu na wystawienie największej ilości polis w towarzystwie X.
Klient z każdą nową potrzebą ubezpieczeniową zgłaszał się do agenta, a ten po prostu wystawiał polisę za polisą. W każdej z tych polis klient płacił za podobny zestaw klauzul. Z każdym kolejnym dokumentem administracja firmy dostawała białej gorączki… ale widocznie „tak musi być”.
Dodatkowo ubezpieczenia majątkowe były zawierane na zakresie ograniczonym tylko do ognia i innych zdarzeń losowych, a proponowane klauzule posiadały zbyt skromne limity jak na skalę działalności klienta.
Ocena cenowa zawartych polis
Stawki za ubezpieczenie mienia zaproponowane przez towarzystwo X były na rynkowym poziomie i to był jedyny element, który powodował, że ta koncepcja ubezpieczenia przetrwała kilka lat w tej firmie.
Inaczej sprawa miała się w przypadku ubezpieczenia OC firmy – relatywnie wysoka składka, bardzo niskie sumy ubezpieczenia, niedopasowany zakres ubezpieczenia, brak odpowiednich PKD na polisie, wysokie udziały własne w szkodzie – to tylko część uwag, które podsumowaliśmy w naszej analizie.
Nowa koncepcja ubezpieczenia
Po owym audycie klient zdecydował się powierzyć nam obsługę polis majątkowych na okres najbliższego roku, tym bardziej, że zapewniliśmy go o tym, iż zredukujemy ilość dokumentacji z 17 do maksymalnie… 2 polis.
Przygotowaliśmy kompleksowy program ubezpieczenia, zaproponowaliśmy szczelny zakres ochrony zarówno dla części majątkowej, jak i OC firmy i przystąpiliśmy do kompleksowego konkursu ofert. Zapytanie trafiło oczywiście do kilkunastu ubezpieczycieli na polskim rynku, w efekcie czego, po ostatecznych negocjacjach otrzymaliśmy kilka bardzo dobrych jakościowo ofert.
Przeczytaj jak wygląda audyt ubezpieczeniowy |
Idea pracy pośrednika na rzecz klienta
Zgodnie z ustawą o dystrybucji ubezpieczeń, my, pośrednicy jesteśmy zobowiązani postępować „uczciwie, rzetelnie i profesjonalnie, zgodnie z najlepiej pojętym interesem klienta”. Funkcjonujemy na regulowanym przez Komisję Nadzoru Finansowego rynku, rynku profesjonalistów, tym samym powinniśmy użyć swoich kompetencji i doświadczenia, aby znaleźć dla klienta najlepszy program ubezpieczenia, w najniższej możliwej cenie.
Finał historii, nowa rzeczywistość
Finalnie z klientem dokonaliśmy wyboru kompleksowego programu ubezpieczenia, mając na stole kilka konkurencyjnych rozwiązań. Najważniejszy był jednak wymierny efekt – jedna kompleksowa polisa majątkowa z rozbudowanym zestawem klauzul i odstępstw, zakładająca możliwość doubezpieczenia nowego mienia w ciągu roku oraz druga polisa OC firmy tym razem na milionowe sumy i dopasowana do profilu działalności klienta.
Kompleksowy program ubezpieczenia udało się wynegocjować w praktycznie identycznej składce, jaką dotychczas klient płacił za kilkanaście polis! Przez rok od zawarcia programu ubezpieczenia wyrównaliśmy wszystkie polisy do jednej daty, dodając aneksem kończące się polis do owego głównego programu.
Osoba dotychczas zatrudniona do obsługi ubezpieczeń otrzymała od pracodawcy nowy zestaw obowiązków, gdyż teraz tylko raz w roku przygotowywała dla nas wytyczne odnośnie tego co będziemy ubezpieczać.
Przeanalizuj z nami ubezpieczenia firmowe
Twoją firmę również przytłacza ilość dokumentacji związanej z ubezpieczeniami?
Szukasz rozwiązań, które pozwolą zredukować ilość polis do absolutnego minimum?
Jesteśmy najlepiej ocenianą na Śląsku kancelarią brokerską.
Zapraszamy do kontaktu:
tel.: (32) 49 44 182 / 514 674 600 / kancelaria@brokerzyslascy.pl