OC za produkt – kluczowe ubezpieczenie dla firmy produkcyjnej

Ten post przeczytasz w: 3 minuty
OC za produkt dla firmy prodkcyjnej

Dlaczego ubezpieczenie OC za produkt jest kluczowe dla firmy produkcyjnej?

Ubezpieczenie OC za produkt to polisa, która zabezpieczy Twoją firmę, jeśli występujesz na rynku jako producent, dostawca lub sprzedawca produktów fizycznych oraz cyfrowych. Odpowiedzialność cywilna za produkt jest możliwa do ubezpieczenia w ramach ubezpieczenia OC firmy, na bazie odpowiednio dobranego zakresu ochrony ubezpieczeniowej (tj. klauzul, rozszerzeń i definicji dopasowanych do danego przedsiębiorstwa).

 

Ochrona przed roszczeniami klientów

Wyobraź sobie, że mimo restrykcyjnej kontroli jakości, wieloletniemu doświadczeniu pracowników, Twoja firma sprzedaje klientowi wadliwy produkt, a ten wyrządza szkodę. Załóżmy, że produkujesz podzespoły elektroniczne, które następnie trafiają do maszyn, urządzeń i samochodów. Nawet pojedyncze zdarzenie szkodowe może skończyć się roszczeniem od kontrahenta na poziomie kilkudziesięciu czy kilkuset tysięcy złotych (a może i kilku milionów złotych).

Ubezpieczenie OC za produkt w takiej sytuacji zapewnia ochronę przez roszczeniami klientów – możesz przekierować kontrahenta z roszczeniem bezpośrednio do Twojego ubezpieczyciela, który powoła odpowiednich specjalistów, którzy ocenią zasadność i skalę szkody. W przypadku faktycznej odpowiedzialności po stronie Twojej firmy to towarzystwo ubezpieczeniowe, a nie Twoje przedsiębiorstwo, pokryje koszty odszkodowania.

 

OC za produkt firma produkcyjna

 

Minimalizacja strat z kosztownych procesów sądowych i wypłat odszkodowań

W ramach ewentualnego sporo sądowego z Twoim kontrahentem, to ubezpieczyciel pokrywa niezbędne koszty sądowe związane z obroną przed roszczeniem. To duża oszczędność dla kasy firmowej. Poza tym warto wspomnieć, że ubezpieczyciele, w przypadku zasadnego roszczenia z polisy OC za produktu, co do zasady starają się wypłacić odszkodowanie bazujące na przedsądowej ugodzie – taki mechanizm pozwala im na zminimalizowanie ewentualnych kosztów procesów, w przypadku kiedy specjaliści oceniają, że z dużą dozą prawdopodobieństwa właśnie Twoja firma (jako Ubezpieczony) jest sprawcą danej szkody.

 

Zwiększenie wiarygodności i zaufania klientów

Porządne ubezpieczenie OC za produkt, na wysoką sumę ubezpieczenia, zwiększa wiarygodność Twojej firmy w oczach kontrahentów. Często też właśnie taki wymóg jest stawiany w kontraktach B2B, mając na celu wstępną weryfikację czy dany producent jest w stanie „udźwignąć” ciężar zapłacenia za dobre ubezpieczenie.

Twoja firma posiada solidne ubezpieczenie w tym zakresie? Warto wykorzystać to jako dodatkową wartość dla Twoich klientów, w celu zwiększenia ich zaufania do Twojej marki. Druga strona zyskuje w ten sposób większą pewność, że jeśli cokolwiek pójdzie nie tak, pozostaje sensowne ubezpieczenie, które może zapłacić za ewentualne szkody.

 

Spełnienie wymogów prawnych i regulacyjnych

Jak już wspomnieliśmy, często ubezpieczenie OC za produkt jest wymagane w kontrakcie B2B i stanowi wymóg, do realizacji konkretnej sprzedaży produktów. Warto również dodać, że na pewnych rynkach światowych, taka polisa może być wymagana prawem, stając się obowiązkowym elementem ubezpieczenia Twojej firmy.

 

Pokrycie kosztów prawniczych

Ubezpieczyciel pokryje również koszty pomocy prawnej związane z roszczeniem do Twojej firmy (oczywiście musi ono dotyczyć zakresu wykupionej polisy ubezpieczeniowej). Mogą to być zarówno koszty na etapie przedsądowym (adwokat, radca prawny, rzeczoznawcy, biegli), jak i na etapie ewentualnego procesu sądowego. Co jednak istotne, ubezpieczyciele zastrzegają, że koszty te muszą być uzasadnione i wcześniej zaakceptowane przez ubezpieczyciela, jednak z naszego doświadczenia rynek ubezpieczeniowym nie ma oporów w pokrywaniu niezbędnych nakładów na pomoc prawną dla własnego ubezpieczonego przedsiębiorstwa.

 

Zabezpieczenie przed stratami wynikającymi z wycofań produktów

Jeśli Twoja firma dostarcza duże partie, serie produktów na rynek, warto rozszerzyć ubezpieczenie OC za produkt o koszty wycofania wadliwych produktów z rynku. Gazety wielokrotnie wspominają jak sanepid czy inspektorat farmaceutyczny, podejmują decyzje o wycofaniu jakiejś partii produktów. Naturalnie kosztami całej akcji recall obciążany jest producent danego wyrobu, a w ramach wszystkich opłat znajdą się m.in. koszty powiadomienia dystrybutorów, konsumentów, badania, ekspertyzy, roboczogodziny na sortowanie produktów, zniszczenie produktów, koszty logistyk, magazynowania, sortowania. Dobre ubezpieczenie Twojej firmy zabezpieczy Cię również przed poniesieniem tego typu wydatków, pokrywając je w całości.

 

Przeczytaj także: Czyste szkody majątkowe wyrządzone przez produkt

 

Jesteśmy najlepiej ocenianą na Śląsku kancelarią brokerską

Zapraszamy do kontaktu:

tel.: (32) 49 44 182 / 514 674 600 / kancelaria@brokerzyslascy.pl

Brokerzy Śląscy | Broker Ubezpieczeniowy Katowice | Broker Ubezpieczeniowy Śląsk |



    Pokaż szczegóły

    Wiem, że - zgodnie z art. 13 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”:

    • administratorem moich danych osobowych jest spółka Brokerzy Śląscy sp. z o.o. z siedzibą 40-085 Katowice ul. Mickiewicza 29,

    • moje dane osobowe przetwarzane będą w związku z przesłaniem przeze mnie przez formularz na stronie www zapytania o ofertę, przy czym przetwarzanie w tym przypadku odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którymi są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • celami przetwarzania są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • moje dane mogą być ujawnione następującym kategoriom odbiorców: upoważnionym i przeszkolonym osobom przetwarzającym dane, podmiotom przetwarzającym na podstawie umów powierzenia przetwarzania zawartych na piśmie,

    • dane będą przechowywane nie dłużej, niż do momentu uwzględnienia ewentualnego sprzeciwu,

    • mam prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących mojej osoby, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

      Ponadto, na podstawie art. 21 ust.1 RODO, mam prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu - z przyczyn związanych z moją szczególną sytuacją - wobec przetwarzania moich danych.