![Rola-ubezpieczenia-wizerunek-firmy](https://brokerzyslascy.pl/wp-content/uploads/2025/01/Rola-ubezpieczenia-wizerunek-firmy.jpg)
Rola ubezpieczenia w budowaniu wizerunku firmy
Ubezpieczenia pomagają firmom przetrwać w razie szkody, zapewniając odszkodowanie, które pozwala przywrócić działalność do stanu sprzed jej wystąpienia. Dzięki ubezpieczeniu przedsiębiorstwo nie zniknie z rynku po nagłym zdarzeniu, takim jak pożar czy powódź. Dla kontrahenta oznacza to, że współpracuje z firmą, która gwarantuje stabilność i jest w stanie wyjść z kryzysu.
Coraz więcej kontrahentów ocenia swoich potencjalnych partnerów nie tylko pod kątem jakości produktów i usług, ale także tego jak zarządzają oni ryzykiem. Kluczowe jest, aby partnerzy biznesowi skutecznie radzili sobie z wyzwaniami, które mogą pojawić się na rynku. W przeciwnym razie trudno będzie zbudować długotrwałą i stabilną współpracę.
Ubezpieczenia jako narzędzie budowania zaufania z kontrahentami
Wyobraź sobie, że musisz wybrać partnera biznesowego spośród dwóch podobnych firm, które mają ten sam staż na rynku i podobne umiejętności. Tylko jedna z nich jest ubezpieczona. Którą firmę wybierzesz do współpracy?
Ubezpieczenia są również często kartą przetargową. Podwyższają pozycję firmy na tle konkurencji. Firmy, które mają ubezpieczenie, budują większe zaufanie i dają poczucie bezpieczeństwa, co z kolei sprawia, że postrzegane są jako profesjonalne i stabilne.
Jak skutecznie komunikować swoje ubezpieczenia kontrahentom?
Zalecamy, aby informować kontrahentów o posiadanych ubezpieczeniach. Warto wspominać o nich nie tylko bezpośrednio podczas rozmów, ale także w innych miejscach:
- Zamieszczenie informacji o ubezpieczeniu na stronie internetowej firmy, np.:
- „Jesteśmy ubezpieczeni na sumę X, niezależnie co się stanie podniesiemy się po szkodzie”,
- Dla ubezpieczenia D&O – „Nasz zarząd jest ubezpieczony X, nie boimy się podejmować trudnych decyzji”,
- Dla ubezpieczenia grupowego – „Nasi pracownicy są ubezpieczeni na X tysięcy złotych”.
- Zaznaczać w trakcie współpracy, że firma posiada polisę, która pokryje ewentualne straty, np. w przypadku przypadkowego uszkodzenia mienia podczas wykonywania usługi,
- Informować podczas świadczenia usług o posiadanym ubezpieczeniu mienia, w tym również na mienie osób trzecich w obróbce,
- Zapytać kontrahenta, czy w trakcie współpracy wymaga od nas jakiegoś dodatkowego ubezpieczenia.
Przykłady sytuacji, w których dobre ubezpieczenie uratowało reputację firmy
Pewna firma w wyniku powodzi doznała dużych szkód – uszkodzone zostały maszyny i budynek, co uniemożliwiło dalszą produkcję towarów. Dzięki posiadanemu ubezpieczeniu mienia i utraty zysku, ubezpieczyciel pokrył koszty odtworzenia hali i maszyn, a także pokrywał stałe koszty działalności, w tym koszty wynagrodzeń pracowników. Fakt, że firma kontynuowała wypłacanie wynagrodzeń pracownikom podczas przestoju, zrobił duże wrażenie i był szeroko komentowany na portalach internetowych. W efekcie po wznowieniu produkcji firma zyskała nowych klientów.
Innym przykładem może być szkoda z tytułu OC działalności, gdy firma wykonująca prace budowlane przypadkowo uszkodziła instalację podziemną należącą do gminy. Po zgłoszeniu szkody i wypełnieniu odpowiedniego formularza, a także powiadomieniu brokera, odszkodowanie trafiło do poszkodowanego bez zbędnej zwłoki.
Jakie ubezpieczenia są szczególnie cenione przez kontrahentów?
– Ubezpieczenie OC działalności – Zabezpiecza ubezpieczonego w przypadku wyrządzenia szkód osobom/podmiotom trzecim w związku z prowadzoną działalnością, posiadanym mieniem, produktem wprowadzanym na rynek.
– Ubezpieczenie OC zawodowe – Chroni ubezpieczonego w przypadku wyrządzenia szkód osobom/podmiotom trzecim na skutek błędu, zaniechania, niedbalstwa lub innych działań prowadzących do niewykonania lub nieprawidłowego wykonania umowy. W tym ochrona dla roszczeń kontraktowych, które wynikają stricte z działalności zawodowej.
– Ubezpieczenie utraty zysku (ubezpieczenie od przestoju w firmie) – Zapewnia odszkodowanie w wysokości potencjalnych zysków ze sprzedaży, w przypadku przestoju firmy spowodowanego szkodą z tytułu ubezpieczenia mienia.
– Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk – Zapewnia ochronę dla mienia firmy – budynków, maszyn, urządzeń, wyposażenia, środków obrotowych itd. W wariancie allrisks obejmuje wszystkie szkody w ubezpieczonym mieniu spowodowane jakimkolwiek zdarzeniem losowym, z zastrzeżeniem wyłączeń w OWU. Zakres ochrony obejmuje m.in. pożar, kradzież, stłuczenie szyb i oszkleń, przepięcia, powódź.
Szukasz polecanej kancelarii brokerskiej? Sprawdź nas! Sprawdź Brokerzy Śląscy!
Jesteśmy najlepiej ocenianą na Śląsku kancelarią brokerską.
Zapraszamy do kontaktu:
tel.: (32) 49 44 182 / 514 674 600 / kancelaria@brokerzyslascy.pl