Jak dobre ubezpieczenie może zwiększyć wiarygodność Twojej firmy w oczach kontrahentów?

Ten post przeczytasz w: 3 minuty Marceli DrabekMarceli Drabek

Rola ubezpieczenia w budowaniu wizerunku firmy

Ubezpieczenia pomagają firmom przetrwać w razie szkody, zapewniając odszkodowanie, które pozwala przywrócić działalność do stanu sprzed jej wystąpienia. Dzięki ubezpieczeniu przedsiębiorstwo nie zniknie z rynku po nagłym zdarzeniu, takim jak pożar czy powódź. Dla kontrahenta oznacza to, że współpracuje z firmą, która gwarantuje stabilność i jest w stanie wyjść z kryzysu.

Coraz więcej kontrahentów ocenia swoich potencjalnych partnerów nie tylko pod kątem jakości produktów i usług, ale także tego jak zarządzają oni ryzykiem. Kluczowe jest, aby partnerzy biznesowi skutecznie radzili sobie z wyzwaniami, które mogą pojawić się na rynku. W przeciwnym razie trudno będzie zbudować długotrwałą i stabilną współpracę.

 

Ubezpieczenia jako narzędzie budowania zaufania z kontrahentami

Wyobraź sobie, że musisz wybrać partnera biznesowego spośród dwóch podobnych firm, które mają ten sam staż na rynku i podobne umiejętności. Tylko jedna z nich jest ubezpieczona. Którą firmę wybierzesz do współpracy?

Ubezpieczenia są również często kartą przetargową. Podwyższają pozycję firmy na tle konkurencji. Firmy, które mają ubezpieczenie, budują większe zaufanie i dają poczucie bezpieczeństwa, co z kolei sprawia, że postrzegane są jako profesjonalne i stabilne.

 

Osoba analizująca dokumenty finansowe z kalkulatorem, podkreślając znaczenie zarządzania ryzykiem i stabilności firmy w kontekście ubezpieczeń i reputacji biznesowej

 

Jak skutecznie komunikować swoje ubezpieczenia kontrahentom?

Zalecamy, aby informować kontrahentów o posiadanych ubezpieczeniach. Warto wspominać o nich nie tylko bezpośrednio podczas rozmów, ale także w innych miejscach:

  • Zamieszczenie informacji o ubezpieczeniu na stronie internetowej firmy, np.:
    • „Jesteśmy ubezpieczeni na sumę X, niezależnie co się stanie podniesiemy się po szkodzie”,
    • Dla ubezpieczenia D&O – „Nasz zarząd jest ubezpieczony X, nie boimy się podejmować trudnych decyzji”,
    • Dla ubezpieczenia grupowego – „Nasi pracownicy są ubezpieczeni na X tysięcy złotych”.
  • Zaznaczać w trakcie współpracy, że firma posiada polisę, która pokryje ewentualne straty, np. w przypadku przypadkowego uszkodzenia mienia podczas wykonywania usługi,
  • Informować podczas świadczenia usług o posiadanym ubezpieczeniu mienia, w tym również na mienie osób trzecich w obróbce,
  • Zapytać kontrahenta, czy w trakcie współpracy wymaga od nas jakiegoś dodatkowego ubezpieczenia.

 

Przykłady sytuacji, w których dobre ubezpieczenie uratowało reputację firmy

Pewna firma w wyniku powodzi doznała dużych szkód – uszkodzone zostały maszyny i budynek, co uniemożliwiło dalszą produkcję towarów. Dzięki posiadanemu ubezpieczeniu mienia i utraty zysku, ubezpieczyciel pokrył koszty odtworzenia hali i maszyn, a także pokrywał stałe koszty działalności, w tym koszty wynagrodzeń pracowników. Fakt, że firma kontynuowała wypłacanie wynagrodzeń pracownikom podczas przestoju, zrobił duże wrażenie i był szeroko komentowany na portalach internetowych. W efekcie po wznowieniu produkcji firma zyskała nowych klientów.

Innym przykładem może być szkoda z tytułu OC działalności, gdy firma wykonująca prace budowlane przypadkowo uszkodziła instalację podziemną należącą do gminy. Po zgłoszeniu szkody i wypełnieniu odpowiedniego formularza, a także powiadomieniu brokera, odszkodowanie trafiło do poszkodowanego bez zbędnej zwłoki.

 

Jakie ubezpieczenia są szczególnie cenione przez kontrahentów?

Ubezpieczenie OC działalności – Zabezpiecza ubezpieczonego w przypadku wyrządzenia szkód osobom/podmiotom trzecim w związku z prowadzoną działalnością, posiadanym mieniem, produktem wprowadzanym na rynek.

Ubezpieczenie OC zawodowe – Chroni ubezpieczonego w przypadku wyrządzenia szkód osobom/podmiotom trzecim na skutek błędu, zaniechania, niedbalstwa lub innych działań prowadzących do niewykonania lub nieprawidłowego wykonania umowy. W tym ochrona dla roszczeń kontraktowych, które wynikają stricte z działalności zawodowej.

Ubezpieczenie utraty zysku (ubezpieczenie od przestoju w firmie) – Zapewnia odszkodowanie w wysokości potencjalnych zysków ze sprzedaży, w przypadku przestoju firmy spowodowanego szkodą z tytułu ubezpieczenia mienia.

Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk – Zapewnia ochronę dla mienia firmy – budynków, maszyn, urządzeń, wyposażenia, środków obrotowych itd. W wariancie allrisks obejmuje wszystkie szkody w ubezpieczonym mieniu spowodowane jakimkolwiek zdarzeniem losowym, z zastrzeżeniem wyłączeń w OWU. Zakres ochrony obejmuje m.in. pożar, kradzież, stłuczenie szyb i oszkleń, przepięcia, powódź.

 

Szukasz polecanej kancelarii brokerskiej? Sprawdź nas! Sprawdź Brokerzy Śląscy!

Jesteśmy najlepiej ocenianą na Śląsku kancelarią brokerską

Zapraszamy do kontaktu:

tel.: (32) 49 44 182 / 514 674 600 / kancelaria@brokerzyslascy.pl

Autor



    Pokaż szczegóły

    Wiem, że - zgodnie z art. 13 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”:

    • administratorem moich danych osobowych jest spółka Brokerzy Śląscy sp. z o.o. z siedzibą 40-085 Katowice ul. Mickiewicza 29,

    • moje dane osobowe przetwarzane będą w związku z przesłaniem przeze mnie przez formularz na stronie www zapytania o ofertę, przy czym przetwarzanie w tym przypadku odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którymi są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • celami przetwarzania są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • moje dane mogą być ujawnione następującym kategoriom odbiorców: upoważnionym i przeszkolonym osobom przetwarzającym dane, podmiotom przetwarzającym na podstawie umów powierzenia przetwarzania zawartych na piśmie,

    • dane będą przechowywane nie dłużej, niż do momentu uwzględnienia ewentualnego sprzeciwu,

    • mam prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących mojej osoby, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

      Ponadto, na podstawie art. 21 ust.1 RODO, mam prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu - z przyczyn związanych z moją szczególną sytuacją - wobec przetwarzania moich danych.