Zdalnie czy osobiście? Jak wygląda kontakt z brokerem ubezpieczeniowym w naszej kancelarii?

Ten post przeczytasz w: 3 minuty 4real4real
kontakt klienta z brokerem ubezpieczeniowym

Jak wygląda kontakt z brokerem ubezpieczeniowym w naszej kancelarii?

Często na początku współpracy nowi klienci zadają nam pytanie „Jaki jest Wasz charakter pracy? Czy korzystacie ze zdalnych narzędzi? Jak często będziemy się spotkali?”. Trudno się dziwić takim wątpliwościom, gdyż czas pandemii zmienił to jak postrzegamy konieczność utrzymywania stałego kontaktu między kontrahentami – dla jednych spotkania osobiste stały się zbędne, dla drugich niezastąpione.

 

Wszystkie formy i narzędzia komunikacji

Dla naszych brokerów każda forma komunikacji z klientem jest możliwa i występuje w naszej codziennej pracy, a są to między innymi:

  • spotkania osobiste,
  • spotkania on-line (Teams, Zoom, Google Meet, Webex, Whatsup, Facetime itd.),
  • konsultacje telefoniczne,
  • stałe wsparcie mailowe.

Wychodzimy z założenia, że to nasz klient, przedsiębiorca, ma czuć swobodę wyboru tego, jaką ścieżką chce się z nami w danej sytuacji komunikować. Są problemy, które najszybciej rozwiązujemy on-line, a z drugiej strony zdarzają się case study wymagające burzy mózgów, czy dotyczące tematów „nie na telefon”.

 

kontakt klienta z brokerem ubezpieczeniowym

 

Korzyści zdalnego kontaktu z brokerem ubezpieczeniowym

Część naszych klientów czytając ten akapit potwierdzi, że zdalny kontakt z naszymi pracownikami przebiega sprawnie, bezproblemowo i powoduje, że wszelkie zagadnienia są rozwiązywane w najszybszym możliwym terminie. Dopasowanie grafików na spotkanie on-line często przebiega sprawniej, gdyż obie strony nie uwzględniają potencjalnego czasu dojazdu na miejsce spotkania.

Ponadto, komunikując z klientem na odległość, obie strony mogą elektronicznie pracować na tych samych dokumentach, co daje możliwość dodawania komentarzy, uwag, edycji w czasie rzeczywistym, czego efektem na koniec jest w zasadzie gotowe rozwiązanie.

 

Bezpieczeństwo wymiany informacji

Niezależnie od tego czy komunikacja z klientem przebiega w formie twarzą w twarz, czy w formie elektronicznej, ogromną wagę przywiązujemy do bezpieczeństwa wymiany informacji oraz poufności danych. Jako kancelaria brokerska korzystamy z wielu rozwiązań mających na celu podwyższenie standardów bezpieczeństwa takich jak:

  • na bieżąco aktualizowane programy antywirusowe,
  • firewall,
  • VPN,
  • szyfrowanie dysków w komputerach i telefonach,
  • regularne tworzenie kopii zapasowych,
  • bazowanie na wdrożonych procedurach RODO oraz AML,
  • ograniczenie fizycznego archiwum do niezbędnego minimum „pod kluczem”.

 

kontakt klienta z brokerem ubezpieczeniowym

 

Osobiste spotkania: kiedy warto wybrać tradycyjną formę kontaktu?

Kiedy wybrać tradycyjną formę kontaktu? Zawsze wtedy, kiedy jedna ze stron ma takie oczekiwania. Nie wyobrażamy sobie sytuacji, w której nie znajdujemy czasu, aby fizycznie pojawić się na spotkaniu, w siedzibie naszego klienta, kiedy czy to klient, czy my, czujemy, że w danym przypadku, warto porozmawiać przy przysłowiowej kawie.

Osobiste spotkania to nieodzowna część budowania relacji międzyludzkich, trudno wyobrazić sobie bez tego utrzymywanie wieloletnich relacji z kontrahentami, które bądź co bądź w naszej branży, są oparte na dużej dozie zaufania i poufności.

 

Zachowanie poufności

Zgodnie z treścią ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, broker ubezpieczeniowy „zachowuje w tajemnicy informacje uzyskane w związku z wykonywaniem czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń, przy czym obowiązek ten ciąży na brokerze ubezpieczeniowym również po rozwiązaniu stosunku umownego ze zleceniodawcą”.

Powyższe regulacje prawne nie rozróżniają formy komunikacji, nakładając na brokerów konkretnie sprecyzowane obowiązki (i dobrze!). Warto zaznaczyć, że ustawa mówi o zachowaniu poufności w związku z wykonywaniem tzw. czynności brokerskich, czyli na rzecz klientów, którzy udzielili brokerowi pełnomocnictwa. Tym samym w naszej kancelarii na początku rozmów z potencjalnymi klientami, standardowo przedkładamy naszą umowę NDA (umowa o zachowaniu poufności), aby przedsiębiorca miał pewność, że nawet jeśli nie dojdzie między nami do podpisania umowy, traktujemy poważnie dyskrecję w kontaktach biznesowych.

 

 

Jesteśmy najlepiej ocenianą na Śląsku kancelarią brokerską.
Sprawdź nasze pozytywne opinie.

Zapraszamy do kontaktu:

tel. 514-674-600 || (32) 49-44-182 || kancelaria@brokerzyslascy.pl 

 

Autor



    Pokaż szczegóły

    Wiem, że - zgodnie z art. 13 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”:

    • administratorem moich danych osobowych jest spółka Brokerzy Śląscy sp. z o.o. z siedzibą 40-085 Katowice ul. Mickiewicza 29,

    • moje dane osobowe przetwarzane będą w związku z przesłaniem przeze mnie przez formularz na stronie www zapytania o ofertę, przy czym przetwarzanie w tym przypadku odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którymi są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • celami przetwarzania są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • moje dane mogą być ujawnione następującym kategoriom odbiorców: upoważnionym i przeszkolonym osobom przetwarzającym dane, podmiotom przetwarzającym na podstawie umów powierzenia przetwarzania zawartych na piśmie,

    • dane będą przechowywane nie dłużej, niż do momentu uwzględnienia ewentualnego sprzeciwu,

    • mam prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących mojej osoby, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

      Ponadto, na podstawie art. 21 ust.1 RODO, mam prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu - z przyczyn związanych z moją szczególną sytuacją - wobec przetwarzania moich danych.