Jak wygląda kontakt z brokerem ubezpieczeniowym w naszej kancelarii?
Często na początku współpracy nowi klienci zadają nam pytanie „Jaki jest Wasz charakter pracy? Czy korzystacie ze zdalnych narzędzi? Jak często będziemy się spotkali?”. Trudno się dziwić takim wątpliwościom, gdyż czas pandemii zmienił to jak postrzegamy konieczność utrzymywania stałego kontaktu między kontrahentami – dla jednych spotkania osobiste stały się zbędne, dla drugich niezastąpione.
Wszystkie formy i narzędzia komunikacji
Dla naszych brokerów każda forma komunikacji z klientem jest możliwa i występuje w naszej codziennej pracy, a są to między innymi:
- spotkania osobiste,
- spotkania on-line (Teams, Zoom, Google Meet, Webex, Whatsup, Facetime itd.),
- konsultacje telefoniczne,
- stałe wsparcie mailowe.
Wychodzimy z założenia, że to nasz klient, przedsiębiorca, ma czuć swobodę wyboru tego, jaką ścieżką chce się z nami w danej sytuacji komunikować. Są problemy, które najszybciej rozwiązujemy on-line, a z drugiej strony zdarzają się case study wymagające burzy mózgów, czy dotyczące tematów „nie na telefon”.
Korzyści zdalnego kontaktu z brokerem ubezpieczeniowym
Część naszych klientów czytając ten akapit potwierdzi, że zdalny kontakt z naszymi pracownikami przebiega sprawnie, bezproblemowo i powoduje, że wszelkie zagadnienia są rozwiązywane w najszybszym możliwym terminie. Dopasowanie grafików na spotkanie on-line często przebiega sprawniej, gdyż obie strony nie uwzględniają potencjalnego czasu dojazdu na miejsce spotkania.
Ponadto, komunikując z klientem na odległość, obie strony mogą elektronicznie pracować na tych samych dokumentach, co daje możliwość dodawania komentarzy, uwag, edycji w czasie rzeczywistym, czego efektem na koniec jest w zasadzie gotowe rozwiązanie.
Bezpieczeństwo wymiany informacji
Niezależnie od tego czy komunikacja z klientem przebiega w formie twarzą w twarz, czy w formie elektronicznej, ogromną wagę przywiązujemy do bezpieczeństwa wymiany informacji oraz poufności danych. Jako kancelaria brokerska korzystamy z wielu rozwiązań mających na celu podwyższenie standardów bezpieczeństwa takich jak:
- na bieżąco aktualizowane programy antywirusowe,
- firewall,
- VPN,
- szyfrowanie dysków w komputerach i telefonach,
- regularne tworzenie kopii zapasowych,
- bazowanie na wdrożonych procedurach RODO oraz AML,
- ograniczenie fizycznego archiwum do niezbędnego minimum „pod kluczem”.
Osobiste spotkania: kiedy warto wybrać tradycyjną formę kontaktu?
Kiedy wybrać tradycyjną formę kontaktu? Zawsze wtedy, kiedy jedna ze stron ma takie oczekiwania. Nie wyobrażamy sobie sytuacji, w której nie znajdujemy czasu, aby fizycznie pojawić się na spotkaniu, w siedzibie naszego klienta, kiedy czy to klient, czy my, czujemy, że w danym przypadku, warto porozmawiać przy przysłowiowej kawie.
Osobiste spotkania to nieodzowna część budowania relacji międzyludzkich, trudno wyobrazić sobie bez tego utrzymywanie wieloletnich relacji z kontrahentami, które bądź co bądź w naszej branży, są oparte na dużej dozie zaufania i poufności.
Zachowanie poufności
Zgodnie z treścią ustawy o dystrybucji ubezpieczeń, broker ubezpieczeniowy „zachowuje w tajemnicy informacje uzyskane w związku z wykonywaniem czynności brokerskich w zakresie ubezpieczeń, przy czym obowiązek ten ciąży na brokerze ubezpieczeniowym również po rozwiązaniu stosunku umownego ze zleceniodawcą”.
Powyższe regulacje prawne nie rozróżniają formy komunikacji, nakładając na brokerów konkretnie sprecyzowane obowiązki (i dobrze!). Warto zaznaczyć, że ustawa mówi o zachowaniu poufności w związku z wykonywaniem tzw. czynności brokerskich, czyli na rzecz klientów, którzy udzielili brokerowi pełnomocnictwa. Tym samym w naszej kancelarii na początku rozmów z potencjalnymi klientami, standardowo przedkładamy naszą umowę NDA (umowa o zachowaniu poufności), aby przedsiębiorca miał pewność, że nawet jeśli nie dojdzie między nami do podpisania umowy, traktujemy poważnie dyskrecję w kontaktach biznesowych.
Jesteśmy najlepiej ocenianą na Śląsku kancelarią brokerską.
Sprawdź nasze pozytywne opinie.
Zapraszamy do kontaktu:
tel. 514-674-600 || (32) 49-44-182 || kancelaria@brokerzyslascy.pl