Ile kosztuje ubezpieczenie majątku firmy? Kompleksowy przewodnik

Ten post przeczytasz w: 3 minuty

Ile kosztuje ubezpieczenie majątku firmy? Kompleksowy przewodnik

Marceli Drabek
Ile kosztuje ubezpieczenie majątku firmy? Kompleksowy przewodnik

Skrót artykułu

  • Czynniki jakie wpływają na cenę ubezpieczenia majątku firmy to m.in.: wartość majątku, branża i rodzaj działalności, lokalizacja firmy i zakres ochrony.
  • Zasadniczo wartość odtworzeniowa w przypadku szkody umożliwia przywrócenie mienia do stanu nowego.
  • Broker ubezpieczeniowy, dzięki swojej wiedzy i znajomości rynku, skutecznie wspiera od negocjacji warunków polisy po proces likwidacji szkody.

Czynniki, które wpływają na cenę

Na cenę ubezpieczenia majątku firmy ma wpływ wiele czynników, jest to przede wszystkim wartość ubezpieczanego majątku – który ubezpieczyć można na wartość odtworzeniową lub księgową. Dodatkowo na wysokość składki wpływa również m.in.:

  • branża, w której działa firma,
  • rodzaj działalności przedsiębiorstwa,
  • lokalizacja firmy (firma na terenie powodziowym musi liczyć się z wyższą składką),
  • zakres ochrony ubezpieczenia,
  • zabezpieczenia antywłamaniowe, PPOŻ itd.

Główna różnica między wartością księgową a odtworzeniową polega na tym, że w przypadku ubezpieczenia mienia na wartość odtworzeniową (o ile w polisie nie występują istotne wyłączenia) możliwe jest przywrócenie mienia do stanu nowego. Natomiast w przypadku wartości księgowej, wypłacona suma będzie zgodna z kwotą określoną w polisie, co może nie wystarczyć na odbudowę mienia, zwłaszcza w przypadku starszych budynków.

Przykładowe koszty ubezpieczenia majątku firmy

Ubezpieczenie mienia w zależności od branży i wielkości firmy może znacząco się różnić. Przykładowo dla małej firmy z branży handlowej składka może mieścić się w przedziale od 1.300 zł do 4.500 zł, natomiast dla dużej firmy z branży produkcyjnej składka może znaleźć się w przedziale od 20.000 zł do 44.000 zł.

Dla bezszkodowej firmy handlowej, posiadającej kilka nowych budynków, budowli, maszyny, urządzenia oraz wyposażenie, składka za tę część majątku może wynieść około 15 tysięcy złotych. Rozszerzenie ubezpieczenia o nakłady inwestycyjne, środki obrotowe, mienie pracownicze, gotówkę oraz klauzule rozszerzające zakres ochrony wpłynie na wzrost wysokości składki.

Przykładowe koszty ubezpieczenia majątku firmy

W przypadku firmy handlowej z dużą ilością szkód ubezpieczającej stary budynek, znajdujący się w strefie powodziowej, o wartości odtworzeniowej przekraczającej 34 miliony złotych oraz wyposażenie i środki obrotowe, składka może wynieść nawet 36 tysięcy złotych.

Przykładowe koszty ubezpieczenia majątku firmy

Warto zaznaczyć, że nie trzeba ubezpieczać całego majątku – istnieje możliwość ubezpieczenia tylko jego część, natomiast w takim przypadku niezbędne są wykazy majątku.

Dlaczego warto skorzystać z brokera ubezpieczeniowego?

Broker ubezpieczeniowy posiada ekspercką wiedzę oraz zgodnie z prawem postępują z jak najlepszym interesem klienta. Dodatkowo dzięki współpracy z wieloma ubezpieczycielami broker może wynegocjować lepsze warunki ubezpieczenia, a nawet niższą składkę. Ponad to oferuje wsparcie w trakcie likwidacji szkody.

Powody do współpracy z brokerem ubezpieczeniowym

FAQ – Najczęściej zadawane pytania

1. Czy muszę ubezpieczyć cały majątek firmy?

Nie, możesz ubezpieczyć tylko część majątku, ale w tym przypadku musisz posiadać wykaz.

2. Czy mogę odliczyć koszt ubezpieczenia od podatku?

Nie, ale ubezpieczenia ściśle związane z Twoją działalnością gospodarczą możesz zaliczyć do kosztów działalności i obniżyć dzięki temu CIT lub PIT.

3. Co zrobić, gdy dojdzie do szkody?

Najpierw zabezpiecz miejsce zdarzenia, potem zbierz niezbędne dokumenty, na koniec zgłoś szkodę. 

4. Czy ubezpieczenie obejmuje także sprzęt firmowy poza biurem?

Tak, można rozszerzyć zakres ubezpieczenia o sprzęt firmowy poza biurem za pomocą klauzuli.

Potrzebujesz ubezpieczenia majątku firmy? Skontaktuj się z nami!

Większość naszych klientów ubezpiecza z naszą pomocą swój majątek. Działając w branżach takich jak produkcja, handel, usługi czy górnictwo na terenie Górnego Śląska, skutecznie dopasujemy rozwiązanie również dla Twojej firmy.

Działamy zarówno w Katowicach, jak i innych miastach regionu, a także współpracujemy z klientami z całej Polski. Napisz do nas – a przygotujemy rozwiązanie dopasowane do Twojej potrzeb.

Autor

Skontaktuj się z nami



    Pokaż szczegóły

    Wiem, że - zgodnie z art. 13 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”:

    • administratorem moich danych osobowych jest spółka Brokerzy Śląscy sp. z o.o. z siedzibą 40-085 Katowice ul. Mickiewicza 29,

    • moje dane osobowe przetwarzane będą w związku z przesłaniem przeze mnie przez formularz na stronie www zapytania o ofertę, przy czym przetwarzanie w tym przypadku odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora, którymi są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • celami przetwarzania są: a) kontakt w celu przedstawienia oferty osobie zainteresowanej, b) możliwość analizy przez administratora zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, osoby, której dane dotyczą, c) możliwość przedstawienia osobie, której dane dotyczą, historii przestawianych jej ofert,

    • moje dane mogą być ujawnione następującym kategoriom odbiorców: upoważnionym i przeszkolonym osobom przetwarzającym dane, podmiotom przetwarzającym na podstawie umów powierzenia przetwarzania zawartych na piśmie,

    • dane będą przechowywane nie dłużej, niż do momentu uwzględnienia ewentualnego sprzeciwu,

    • mam prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących mojej osoby, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

      Ponadto, na podstawie art. 21 ust.1 RODO, mam prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu - z przyczyn związanych z moją szczególną sytuacją - wobec przetwarzania moich danych.

    Zapisz się na newsletter