
Skrót artykułu
- Czynniki jakie wpływają na cenę ubezpieczenia majątku firmy to m.in.: wartość majątku, branża i rodzaj działalności, lokalizacja firmy i zakres ochrony.
- Zasadniczo wartość odtworzeniowa w przypadku szkody umożliwia przywrócenie mienia do stanu nowego.
- Broker ubezpieczeniowy, dzięki swojej wiedzy i znajomości rynku, skutecznie wspiera od negocjacji warunków polisy po proces likwidacji szkody.
Czynniki, które wpływają na cenę
Na cenę ubezpieczenia majątku firmy ma wpływ wiele czynników, jest to przede wszystkim wartość ubezpieczanego majątku – który ubezpieczyć można na wartość odtworzeniową lub księgową. Dodatkowo na wysokość składki wpływa również m.in.:
- branża, w której działa firma,
- rodzaj działalności przedsiębiorstwa,
- lokalizacja firmy (firma na terenie powodziowym musi liczyć się z wyższą składką),
- zakres ochrony ubezpieczenia,
- zabezpieczenia antywłamaniowe, PPOŻ itd.
Główna różnica między wartością księgową a odtworzeniową polega na tym, że w przypadku ubezpieczenia mienia na wartość odtworzeniową (o ile w polisie nie występują istotne wyłączenia) możliwe jest przywrócenie mienia do stanu nowego. Natomiast w przypadku wartości księgowej, wypłacona suma będzie zgodna z kwotą określoną w polisie, co może nie wystarczyć na odbudowę mienia, zwłaszcza w przypadku starszych budynków.
Przykładowe koszty ubezpieczenia majątku firmy
Ubezpieczenie mienia w zależności od branży i wielkości firmy może znacząco się różnić. Przykładowo dla małej firmy z branży handlowej składka może mieścić się w przedziale od 1.300 zł do 4.500 zł, natomiast dla dużej firmy z branży produkcyjnej składka może znaleźć się w przedziale od 20.000 zł do 44.000 zł.
Dla bezszkodowej firmy handlowej, posiadającej kilka nowych budynków, budowli, maszyny, urządzenia oraz wyposażenie, składka za tę część majątku może wynieść około 15 tysięcy złotych. Rozszerzenie ubezpieczenia o nakłady inwestycyjne, środki obrotowe, mienie pracownicze, gotówkę oraz klauzule rozszerzające zakres ochrony wpłynie na wzrost wysokości składki.

W przypadku firmy handlowej z dużą ilością szkód ubezpieczającej stary budynek, znajdujący się w strefie powodziowej, o wartości odtworzeniowej przekraczającej 34 miliony złotych oraz wyposażenie i środki obrotowe, składka może wynieść nawet 36 tysięcy złotych.

Dlaczego warto skorzystać z brokera ubezpieczeniowego?
Broker ubezpieczeniowy posiada ekspercką wiedzę oraz zgodnie z prawem postępują z jak najlepszym interesem klienta. Dodatkowo dzięki współpracy z wieloma ubezpieczycielami broker może wynegocjować lepsze warunki ubezpieczenia, a nawet niższą składkę. Ponad to oferuje wsparcie w trakcie likwidacji szkody.

FAQ – Najczęściej zadawane pytania
1. Czy muszę ubezpieczyć cały majątek firmy?
Nie, możesz ubezpieczyć tylko część majątku, ale w tym przypadku musisz posiadać wykaz.
2. Czy mogę odliczyć koszt ubezpieczenia od podatku?
Nie, ale ubezpieczenia ściśle związane z Twoją działalnością gospodarczą możesz zaliczyć do kosztów działalności i obniżyć dzięki temu CIT lub PIT.
3. Co zrobić, gdy dojdzie do szkody?
Najpierw zabezpiecz miejsce zdarzenia, potem zbierz niezbędne dokumenty, na koniec zgłoś szkodę.
4. Czy ubezpieczenie obejmuje także sprzęt firmowy poza biurem?
Tak, można rozszerzyć zakres ubezpieczenia o sprzęt firmowy poza biurem za pomocą klauzuli.
Potrzebujesz ubezpieczenia majątku firmy? Skontaktuj się z nami!
Większość naszych klientów ubezpiecza z naszą pomocą swój majątek. Działając w branżach takich jak produkcja, handel, usługi czy górnictwo na terenie Górnego Śląska, skutecznie dopasujemy rozwiązanie również dla Twojej firmy.
Działamy zarówno w Katowicach, jak i innych miastach regionu, a także współpracujemy z klientami z całej Polski. Napisz do nas – a przygotujemy rozwiązanie dopasowane do Twojej potrzeb.



