7 kroków do dobrego ubezpieczenia grupowego w Twojej firmie

ubezpieczenie grupowe na życie

7 kroków do dobrego ubezpieczenia grupowego w Twojej firmie

Ubezpieczenie grupowe na życie to… prawdopodobnie jedyna polisa na życie, jaką posiadają Twoi pracownicy! Mając tę wiedzę warto wykorzystać to ubezpieczenie jako narzędzie polityki kadrowej.

Czy najważniejsza w wyborze oferty powinna być składka? Na jakie elementy zwrócić uwagę, aby jak najlepiej dopasować zakres ochrony do preferencji załogi?

Poniżej w siedmiu krokach odpowiadamy na pytanie jak doprowadzić do zawarcia dobrego ubezpieczenia grupowego w Twojej firmie.

 

Krok 1 – ustalenie budżetu

Rozmowy na temat ubezpieczenia grupowego warto rozpocząć od maksymalnego możliwego budżetu – w tym przypadku będzie to wysokość miesięcznej składki / osobę. Wysokość składki determinuje zakres i sumy ubezpieczenia. Aktualnie średnie składki na rynku mieszczą się w przedziale 40-70 zł / m-c / os.

 

Krok 2 – ustalenie sposobu finansowania

Przy okazji budżetu należy ustalić czy składkę finansuje pracodawca czy pracownik. W zdecydowanej większości firm składka jest finansowana przez pracownika (potrącenie z pensji), jednak część pracodawców decyduje się na uatrakcyjnienie pakietu socjalnego właśnie o ubezpieczenie grupowe na życie.

 

Krok 3 – analiza potrzeb pracowników

Dobrze, aby zakres ubezpieczenia został skonstruowany na bazie realnych potrzeb pracowników – tutaj warto działać dwukierunkowo. Po pierwsze – należy przeanalizować średnią wieku pracowników – zupełnie inne potrzeby mają osoby planujące dzieci, aniżeli osoby przed emeryturą. Po drugie – warto wspomóc się ankietą, w której pracownicy wskazują kluczowe dla nich elementy w ubezpieczeniu na życie.

 

ubezpieczenie grupowe na życie

 

Krok 4 – przygotowanie zakresu ubezpieczenia

Znając budżet, sposób finansowania oraz preferencje załogi rolą dobrego pośrednika ubezpieczeniowego jest przygotowanie jak najlepszego rynkowo zakresu ubezpieczenia. Zakres świadczeń, sumy ubezpieczenia, ilość wariantów, odstępstwa od ogólnych warunków, zniesienie karencji – jest wiele zagadnień, które należy uwzględnić w tym punkcie!

 

Krok 5 – konkurs ofert

Dobrze przygotowane zapytanie powinno trafić do jak największej liczby towarzystw ubezpieczeniowych (najlepiej wszystkich!), tak, aby dokonać szerokiego badania rynku. Dobry pośrednik ubezpieczeniowy aktywnie negocjuje przychodzące oferty, tak, aby finalnie przygotować ich ostateczne zestawienie oraz rekomendację.

 

Krok 6 – wdrożenie ubezpieczenia grupowego

Nawet najlepsza oferta nie trafi do pracowników, jeśli odpowiednio nie przyłożymy się do jej wdrożenia! Kluczowe jest poinformowanie każdego (a nie tylko dotychczas ubezpieczonego) pracownika o nowych warunkach ubezpieczenia (najlepiej w formie ulotki). Mile widziane przez pracowników mogą okazać się dyżury lub kontakt telefoniczny do pośrednika, aby móc skonsultować prywatnie ewentualne wątpliwości. Równie istotne w tym punkcie jest ustalenie najwygodniejsze formy zebrania deklaracji do ubezpieczenia od pracowników (coraz większą popularność zyskują e-deklaracje, eliminujące konieczność zbierania papierowych dokumentów od każdego pracownika).

 

Krok 7 – obsługa ubezpieczenia grupowego

Kwintesencją każdego ubezpieczenia jest jego jakość, kiedy wystąpi zdarzenie ubezpieczeniowe – tym samym kluczowe jest ustalenie z pracownikami ścieżek zgłaszania roszczeń do ubezpieczyciela (przez kadry / brokera / on-line / w siedzibie ubezpieczyciela).  Podobnie ma się sprawa w przypadku wprowadzania jakichkolwiek zmian (nazwiska / adresu / wykreślenie z polisy). Ważne, aby ustalić te elementy już na etapie wdrożenia polisy, tak, aby jej obsługa przebiegała sprawnie, a pracownicy byli zadowoleni z jakości ochrony ubezpieczeniowej. Rola pośrednika nie powinna się zakończyć na etapie wdrożenia ubezpieczenia – dobry broker / agent zapewnia wsparcie w procesie likwidacji roszczeń przez całym okres trwania polisy!

 

Podsumowanie

Wszystko wskazuje na to, iż Twoją firmę dzieli tylko siedem kroków od zawarcia dobrego ubezpieczenia grupowego na życie dla pracowników! Jako brokerzy mamy kilkunastoletnie doświadczenie w przygotowaniu, wdrożeniach i obsłudze tego typu polis.

Kontakt do naszej kancelarii brokerskiej – Brokerzy Śląscy:

(32) 49-44-182 || +48 514-674-600 || kancelaria@brokerzyslascy.pl